اقدامات قبل از جراحی بینی

جراحی بینی از متداول ترین جراحی های زیبایی به شمار می رود که در حال حاضر افراد بسیاری فارغ از جنسیت ، با هدف بهبود ظاهر چهره خود مبادرت به انجام آن می نمایند. اگر چه این عمل با دو هدف درمانی و زیبایی قابل انجام می باشد ، اما غالبا مقصود افراد از انجام آن ، اصلاح ایرادات و نقائص ظاهری بینی و متعاقبا ایجاد تناسب بیشتر میان بینی و دیگر اجزای چهره و افزایش زیبایی صورت می باشد. حال آن که کلیه اعمال جراحی ، بویژه اعمال زیبایی اعم از جراحی زیبایی بینی ؛ برای کسب نتایج مطلوب ؛ در وهله اول نیازمند انتخاب بهترین و متبحرترین جراح زیبایی بینی بوده و پس از آن در گرو رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی و مراقبت های  پس از آن می باشند. از این رو بر آن شدیم تا در مقاله پیش رو در سایت دکتر علیرضا مجلسی بهترین جراح بینی اصفهان به شرح توضیحاتی پیرامون اقدامات پیش از عمل بینی بپردازیم ؛ برای دریافت اطلاعات لازم در این خصوص تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

انتخاب جراح بینی

افرادی که تصمیم به جراحی زیبایی بینی دارند ؛ پیش از هر چیز در قدم نخست باید نسبت به انتخاب جراح بینی دقت کافی صرف نمایند و پزشکی را برگزینند که در زمینه عمل زیبایی دماغ از تبحر و توانمندی لازم برخوردار بوده و نتایج رضایت بخشی در کارنامه کاری خود دارد. باید خاطر نشان نمود که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری های ارتباطی ، تقریبا تمام پزشکان دارای وبسایت و صفحات مجازی هستند ؛ لذا شما عزیزان برای مشاهده نمونه کارهای جراح مورد نظرتان می توانید به این صفحات مراجعه نمایید.

دکتر علیرضا مجلسی از بهترین پزشکان جراح بینی اصفهان می باشند که در حوزه جراحی کردن بینی از تجربیات بالایی برخوردارند و تاکنون بهترین نتایج را از انجام رینوپلاستی برای مراجعین خود رقم زده اند.

مشاوره مهم ترین مورد در اقدامات قبل از جراحی بینی

از دیگر اقداماتی که قبل از این پروسیجر باید مد نظر داشت ، شرکت در جلسه مشاوره می باشد. با شرکت در جلسه مشاوره ، جراح بینی شما را از پروسه جراحی و دستورالعمل های مراقبتی قبل و پس از آن آشنا می نمایند و همچنین شما می توانید به بیان خواسته ها و انتظارات خود از این جراحی بپردازید.

لازم به ذکر است که شما با شرح اهداف خود از این عمل ، می توانید پزشک معالج تان را از بینی ایده آل خود مطلع سازید ؛ البته ناگفته نماند که چنانچه خواسته های شما از جراحی دماغ ، مغایر استانداردهای زیبایی باشد ؛ پزشک تان سعی در متقاعد کردن شما خواهد داشت ؛ لذا بر خواسته های غیرمعقول خود اصرار نورزید.

 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

دستورالعمل ها و اقدامات قبل از جراحی بینی

  • قبل از عمل کردن دماغ ، ممکن است پزشک شما برای تان داروهایی را تجویز نمایند که در این صورت باید نسبت به مصرف به موقع آن ها دقت داشته و مطابق دستور به مصرف برسانید.
  • به طور کلی مصرف برخی داروها از جمله آسپرین و داروهای حاوی آن ، بروفن ، ژلوفن و مواردی از این قبیل و همچنین ویتامین E ؛ از دو هفته قبل از عمل بینی باید قطع شود ، زیرا این داروها سبب رقیق شدن خون شده و احتمال خونریزی در حین و پس از عمل را تشدید می کنند.
  • از آن جا که دخانیات و مشروبات الکلی ، سبب بروز اختلال در فرآیند اکسیژن رسانی خون می شوند ؛ توصیه می شود حداقل از دو هفته قبل از عمل نسبت به قطع مصرف آن ها اقدام نمایید ، چرا که اختلال خونرسانی موجب به مخاطره افتادن جان فرد در حین عمل شده و پس از عمل نیز می تواند منجر به بروز اشکال در روند بهبودی و ترمیم زخم ها شود.
  • یکی از مهم ترین نکات در اقدامات قبل از جراحی بینی این است که افراد در روز جراحی دماغ باید از به همراه داشتن هر گونه اشیاء و ابزار فلزی از قبیل زیور آلات نظیر ساعت ، گردنبند و غیره خودداری نمایند.
  • خانم ها در روز جراحی دماغ باید از داشتن آرایش اجتناب فرموده و آقایان نیز کمترین میزان ریش و سبیل را داشته باشند.
  • در روز جراحی کردن دماغ افراد باید لباس های گشاد دارای دکمه یا زیپ بپوشند تا پس از عمل ، در هنگام تعویض لباس با مشکل مواجه نشده و بینی شان تحت فشار قرار نگیرد.

در آخر توصیه می گردد که حداقل از نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده جهت عمل و به اتفاق یک نفر همراه به مرکز جراحی مراجعه شود.

حضور دکتر علیرضا مجلسی بهترین جراح بینی اصفهان در ششمین کنگره بین المللی راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت

چند ساعت قبل از عمل بینی نباید چیزی خورد؟

عمدتاً هر جراح بینی ممکن است توصیه‌های مختلفی را در مورد محدودیت غذایی قبل از عمل بینی ارائه دهد. اما به طور کلی، عدم مصرف غذا و آب برای مدت 6 تا 8 ساعت قبل از جراحی بینی توصیه می ‌شود. این باعث کاهش خطر عوارض ناخواسته مرتبط با بالا بردن معده در طول عمل جراحی می‌شود.
به هر حال، بهتر است نصایح و دستورات دقیق ویژه جراحتان را از جراح بینی خود دریافت کنید. او بهترین راهنما در خصوص محدودیت‌های اغذیه‌ای قبل از عمل بینی شما خواهد بود.

آزمایشات قبل از جراحی بینی

قبل از جراحی کردن بینی، چند آزمایش معمولا انجام می ‌شود. آزمایشات معمولا برای ارزیابی سلامتی عمومی شامل میزان هموگلوبین ، ضربان قلب، فشار خون و آزمایش ‌های پیشرفته ‌تر می ‌توانند مورد نیاز باشند. توصیه می ‌شود با پزشک خود در مورد آزمایشات دقیقی که شما قبل از جراحی باید انجام دهید، صحبت کنید.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها