جراحی بینی با بیهوشی یا بی حسی

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند شکل بگیرد ، این است که جراحی بینی با بیهوشی یا بی حسی کدام بهتر است ؟ به طور کلی توجه داشته باشید که جراحی کردن بینی با هدف برطرف کردن ایرادات ظاهری و حفظ عملکرد طبیعی بینی انجام می شود. حال آن که جراحی را می توان با بی حسی موضعی همراه با ایجاد خواب آلودگی عمیق ( سدیشن ) یا با بیهوشی عمومی انجام داد.

جراحی بینی با بیهوشی یا بی حسی

جراحی بینی با بیهوشی بهتر است یا بی حسی ؟

به طور کلی عمل کردن بینی یک عملی سرپایی است و بیمار پس از انجام آن و بعد از چند ساعت که به وضعیت نرمال رسید از مرکز جراحی ترخیص خواهد شد. عمل زیبایی دماغ از آن دسته از عمل هایی است که با روش های مختلف قابل انجام خواهد بود. همانطور که اشاره شد.  جراحی بینی با بیهوشی یا بی حسی موضعی قابل انجام است. نحوه بی حسی یا بیهوشی به فاکتورهای مختلفی از قبیل شرایط بیمار و صلاحدید جراح بینی و متخصص بیهوشی بستگی دارد و جراح و متخصص بیهوشی نقش بسزایی در تصمیم نهایی خواهند داشت. اگرچه در گذشته بیشتر عمل های دماغ با خواب آلودگی و بی حسی موضعی متداول بود و انجام می گرفت ، اما امروزه اكثریت جراحان بینی با وجود داروها و شیوه های بیهوشی جدیدتر كه ضریب اطمینان بیهوشی عمومی را نسبت به گذشته بصورت چشمگیری بالاتر برده ؛ عموما ترجیح می دهند از بیهوشی عمومی بوسیله داروهایی با نیمه عمر كوتاه كه پس از پایان عمل اثرات آن ها سریعتر برطرف گردیده و بیمار راحت تر و سریعتر به هوشیاری كامل بر می گردد ، استفاده نمایند.

تفاوت جراحی بینی با بیهوشی یا بی حسی موضعی چیست ؟

تفاوت اصلی این دو روش این است که در بیهوشی عمومی ؛ فرد در حین عمل ، هوشیاری خود را کامل از دست خواهد داد ؛ اما در بی حسی موضعی ، بیمار بی حس است و حالت خواب آلودگی خواهد داشت.

انواع بیهوشی در جراحی بینی به چه صورت می باشد ؟

بیهوشی می تواند عمومی ، منطقه ای یا موضعی باشد.

  1. بیهوشی عمومی : در این روش ، بیمار به طور کامل هوشیاری خود را از دست خواهد داد.
  2. بیهوشی موضعی و منطقه ای : در این روش ؛ تنها ناحیه مورد نظر ، بی حس خواهد شد که این فرآیند با تزریق یک بی حس کننده انجام می پذیرد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

3.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها