جراحی بینی شکسته

همانطور که می دانید بینی به دلایل مختلفی دچار شکستگی می شود. بسیاری از این شکستگی ها به طور اتفاقی به وجود می آیند. هنگامی که بینی دچار شکستگی یا ترک خوردگی استخوان شود به آن شکستگی بینی گفته می شود. دکتر علیرضا مجلسی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در اصفهان در ادامه این مقاله در خصوص  جراحی بینی شکسته و سایر نکات مهم این نوع جراحی بینی در ادامه توضیحاتی را بیان نموده اند.

 

جراحی بینی شکسته

 

علل شکسته شدن بینی

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد اصابت ضربه ناگهانی به بینی یکی از شایع ترین علل شکسته شدن بینی محسوب می شود. شکسته شدن این منطقه می تواند همراه با سایرآسیب های صورت یا گردن رخ دهد. از شایع ترین دلایل بروز شکستگی و نیاز پیدا کردن به انجام جراحی بینی شکسته می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • خوردن به یک جسم سخت مانند دیوار
  • افتادن از یک ارتفاع بلند
  • برخوردهای شدید حین ورزش های رزمی و تماسی
  • تصادف با وسایل نقلیه
  • اصابت مشت و لگد به بینی در زمان نزاع  و دعوا
  • انجام ورزش های سنگین مانند کاراته ، تکواندو و بوکس

 

جراحی بینی شکسته

 

علائم شکسته شدن دماغ

برخی از افراد با اصابت یک ضربه و تجربه یک درد کوچک تصور می کنند که بینی شان شکسته شده است. اما علائمی که اغلب نشان دهنده این موضوع هستند شامل موارد زیر است:

  • تجربه درد در اطراف بینی
  • کج شدن بینی
  • خونریزی شدید بینی
  • تورم و كبودی قابل توجه
  • خروج مایع روشن از بینی
  • داشتن مشکل در هنگام تنفس

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که چنانچه فرد مورد نظر مشکوک آسیب دیدگی به سر یا گردن بود از حرکت یا تکان دادن او اجتناب نمایید چرا که ممکن است آسیب جدی و جبران ناپذیر به وی وارد شود.  البته توصیه می شود در صورتی که علائم فوق را مشاهده نمودید سریعا به بهترین دکتر جراحی بینی شکسته در اصفهان یا متخصص گوش و حلق و بینی مجرب مراجعه فرمایید.

 

جراحی بینی شکسته

 

شکستگی بینی و انجام جراحی بینی شکسته در چه قسمت هایی اتفاق می افتد؟

به طور معمول می توانیم بگویم شکستگی ها معمولا بر روی قسمت پل بینی یا دیواره های آن اتفاق می افتد. به بیانی دیگر در محلی که بینی به دو بخش تقسیم می شود رخ می دهد.

عوارض ناشی از عدم عمل بینی شکسته

در صورتی که افراد پس از شکسته شدن  بینی خود نسبت به درمان آن اقدام نفرمایند، ممکن است عوارض ذیل را تجربه نمایند.

  • منحرف شدن تیغه بینی و کاهش زیبایی و اعتماد به نفس فرد
  • بروز مشکل در روند تنفسی فرد

نحوه تشخیص شکستگی بینی

برعكس آنچه اغلب مردم تصور می كنند در تشخیص شكستگی بینی در بیشتر موارد معاینه توسط پزشک نسبت به عكسبرداری های پزشكی (رادیوگرافی ) كمك كننده تر و تعیین كننده تر می باشد . بهترین دکتر جراحی بینی شکسته در اصفهان در بیشتر موارد بعد از معاینه قادر است شکستگی استخوان یا غضروف بینی را تشخیص دهد. در بعضی از افراد با لمس یا مشاهده بینی و صورت شکستگی به راحتی قابل تشخیص می باشد. چنانچه فرد درد بسیار زیادی را در ناحیه بینی داشته باشد پزشک قبل از انجام معاینات به ناحیه مورد نظر بی حسی موضوعی تزریق می کند تا کمی میزان درد فرد کاهش پیدا کند. اگر آسیب وارده به بینی بسیار جدی نباشد ممکن است جراح برای معاینه دقیق تر از بیمار به خواهد پس از گذشت چند روز و بعد از کاهش میزان تورم مجدداً مراجعه فرماید تا بتواند به درستی تشیخص دهد که برای درمان از جراحی بینی شکسته استفاده نماید یا خیر. در موارد خاصی برای تشخیص قطعی نیاز به معاینه بیمار تحت بیهوشی می باشد.

 

جراحی بینی شکسته

 

پس از شكستگی بینی معمولا در كودكان تا ٧ روز و در بزرگسالان تا حدود دوهفته امكان  جا اندازی بینی وجود دارد و پس از آن بدلیل جوش خوردن استخوان یا غضروف شكسته در موقعیت ما مناسب امكان جا اندازی وجود ندارد  و  اصلاح آن نیازمند جراحی های بسیار مشكل تر و پیچیده تر خواهد بود و در بیشتر موارد نیز امكان اصلاح كامل وجود ندارد . بنابراین حتی افرادی كه قصد دارند در آینده جراحی زیبایی بینی انجام دهند ، چنانچه دچار شكستگی بینی شدند لازم است در همان روزهای اول جهت جااندازی اقدام نمایند و بعد از آن برای جراحی بینی شکسته اقدام نمایند .​

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

2 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها