جراحی بینی گوشتی

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند. برای داشتن نتایج مطلوب از جراحی بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی در اصفهان همچون دکتر علیرضا مجلسی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

 

جراحی بینی گوشتی

 

بهترین روش عمل بینی گوشتی در اصفهان

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است. تکنیک باز و بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود. مناسب ترین روش برای انجام جراحی بینی گوشتی روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

بافت و غضروف بینی های گوشتی ضعیف است و با تقویت غضروف انجام می شود تا نتیجه عمل بینی استخوانی نیز مانند بینی های گوشتی در دراز مدت نیز مطلوب واقع شود. برای تقویت غضروف ضعیف از طریق برداشتن غضروف مستحکم تیغه وسط بینی یا همان سپتوم استخوان و بافت ضعیف را تقویت نموده و به این صورت افرادی که دارای بینی گوشتی هستند می توانند عمل بینی موفقی را داشته باشند.

آیا جراحی بینی گوشتی با لیزر امکان پذیر است ؟

در حال حاضر در برخی رسانه ها تبلیغات مبتنی بر انجام عمل کردن بینی با لیزر ، در حال انتشار است که به هیچ وجه جنبه علمی نداشته و واقعیت ندارد. متاسفانه برخی افراد با مشاهده این نوع تبلیغات ، وسوسه شده و این طور تصور می کنند که انجام عمل زیبایی بینی با لیزر امکان پذیر است ؛

لذا به انجام آن تشویق می شوند. دکتر مجلسی بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در اصفهان می گویند  اگر چه  فناوری لیزر هم اکنون در بسیاری از حوزه های علم پزشکی مورد بهره وری قرار گرفته و اثربخشی آن به اثبات رسیده است ؛ تا جایی که امروزه تعدد جراحی هایی که با لیزر قابل انجام است رو به افزایش است. اما در رابطه با عمل کردن بینی ، استفاده از لیزر هنوز کاربردی ندارد.

 چگونه می‌توان طی پروسه عمل بینی گوشتی غضروف بینی را تقویت کرد؟

به دلیل ضعف موجود در غضروف بینی گوشتی، در بسیاری از موارد نیازمند تقویت بیشتر هستند تا بتوانند فرم جدید بینی خود را به مدت طولانی حفظ کنند. تقویت غضروف این نوع بینی‌ها به تقویت بیشتر ساختار بینی و جلوگیری از افتادگی نوک بینی کمک زیادی می‌کند.

جراحان بینی با تجربه و ماهر در برخی موارد با برداشتن غضروف و حتی اصلاح آنها سعی در تقویت بیشتر دارند در طول جراحی بینی گوشتی و تقویت غضروف، جراح غضروف‌ها را از برخی نواحی برداشته و به قسمت‌های مورد نیاز اضافه می‌کند. لازم به ذکر است که اگر غضروف به اندازه کافی موجود نباشد، جراح از غضروف لاله گوش یا دنده بیمار استفاده خواهد کرد. این تکنیک البته در تمامی موارد استفاده نمی‌شود، بلکه فقط در موارد لازم و با توجه به تشخیص صحیح جراح رینوپلاستی انجام می‌شود.

فیلم جراحی بینی گوشتی در اصفهان

 

آیا نتیجه جراحی بینی گوشتی بازگشت پذیر است ؟

در حقیقت در دماغ های گوشتی ، به عبارتی دیگر بینی هایی با پوست ضخیم و غضروف های ضعیف، امكان دستیابی به نتایج ایده آل و كاملا مطلوب وجود ندارد و میزان ورم پس از این عمل بسیار بیشتر بوده و برطرف شدن ورم نیز به زمان بیشتری دارد. همچنین به دلیل ضعیف تر بودن ساختار غضروفی در برابر بافت نرم سنگین سبب می شود تغییراتی همچون پایین آمدن تدریجی نوک بینی با گذشت زمان رخ دهد و بینی فرم مناسب را از دست بدهد. به طور کلی هدف از این جراحی  ، فرم دهی بهتر به قسمت نوک و پره های پهن بینی تا حد ممكن می باشد. در تکنیک های قدیمی عمل زیبایی بینی گوشتی ، به منظور برطرف کردن ایرادات بینی ، بافت و غضروف بینی را تراشیده و بر می داشتند.

اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی ، برای جراحی کردن بینی های گوشتی از تکنیک تقویت غضروف بینی یا به عبارتی غضروف گذاری استفاده می شود ؛ از این رو در حال حاضر احتمال بازگشت پذیری نتایج جراحی بینی گوشتی به حداقل ممکن رسیده است. اگر چه همچنان افرادی كه دماغ گوشتی دارند باید انتظارات واقع بینانه و نسبی از نتایج جراحی ، مراقبت های بیشتر در دوران پس از جراحی و صبر كافی برای بر طرف شدن تورم و رسیدن به نتیجه نهایی داشته باشند.

آیا روند بهبودی جراحی بینی گوشتی با دیگر بینی‌ها متفاوت است؟

 روند بهبودی پس از عمل بینی گوشتی به طور کلی متفاوتی با سایر بینی‌ها نیست. عواملی مانند روش جراحی، مهارت پزشک، و شرایط فردی هر بیمار می‌تواند بر روند بهبودی تأثیر بگذارد. اما در کل، فرایند بهبودی بعد از جراحی بینی گوشتی شامل مراقبت‌های خاصی می‌شود که ممکن است با دیگر نوع جراحی‌های بینی مشابه باشد، از جمله استفاده از داروها، مراعات ورزش و فعالیت‌های سنگین، و مراعات تغذیه. اگرچه ممکن است شرایط محلی و فرهنگی در مراقبت‌های پسا عملی تأثیرگذار باشند، اما اصول و مبانی بهبودی پس از رینوپلاستی بینی گوشتی مانند دیگر بینی‌ها مشابه است.

 

جراحی بینی گوشتی 2

 

مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی

بعد از این عمل باید یکسری اقدامات را انجام داد تا بهترین نتیجه را از جراحی کسب نمود باید این اقدامات شامل موارد زیر می باشد.

  • در جلسه مشاوره ای که با جراح خود دارید، انتظار و خواسته خود را از انجام جراحی بیان نمایید و فرد باید واقع بین باشد و با توجه به نوع و ایراد بینی و اجزای صورت توقع زیادی از تغییر در ساختار بینی نداشته باشد.
  • از دو هفته قبل و بعد از عمل از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • طبق توصیه های بهترین جراح بینی اصفهان دو هفته قبل از عمل جراحی بینی گوشتی از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین که موجب اختلال در انعقاد خون می شود خودداری نمایید.
  • چنانچه بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید جرا آگاه سازید.
  • آزمایشات لازم را که جراح بینی تجویز نموده است را انجام دهید و روز موعود همراه خود داشته باشید.
  • دوستان عزیزی که در شهر زیبای اصفهان عمل جراحی بینی گوشتی را انجام داده اند باید بدانند که برای کاهش کبودی و تورم بعد از عمل به مدت 48 الی 72 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنند.
  • در رژیم غذایی از غذاهای میکس شده و نرم که احتیاج به جویدن زیاد ندارند، استفاده نمایید.
  • چند روز اول بعد از جراحی از آبمیوه های طبیعی از قبیل آناناس استفاده کنید.

دوره نقاهت بعد از جراحی بینی گوشتی در اصفهان

 مدت زمان دوره نقاهت پس از عمل بینی گوشتی ممکن است بین یک تا دو هفته باشد، اما این مدت ممکن است بسته به پیچیدگی جراحی و همچنین توصیه‌های خاص پزشک، متغیر باشد. در این مدت، باید از فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و به دستورات پزشک پیروی کنید. همچنین، ممکن است تا چند هفته دیگر هم نیاز به مراقبت و پیگیری داشته باشید تا بهبودی کامل حاصل شود. برای دقیق‌ترین اطلاعات، به پزشک خود مراجعه کنید و راهنمایی‌های ایشان را رعایت کنید.

هزینه جراحی بینی گوشتی در اصفهان با دکتر علیرضا مجلسی

هزینه عمل بینی گوشتی بر اساس مؤلفه های مختلفی مانند میزان تغییرات مورد نیاز ، پیچیدگی روند جراحی ، مهارت و تجربه پزشک ، شرایط فیزیکی فرد و غیره محاسبه شده و در افراد مختلف یکسان نمی باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق عمل جراحی دماغ گوشتی و استخوانی باید به مطب بهترین جراح بینی اصفهان مراجعه نمایید تا وی پس از بررسی شرایط شما ، نوع بینی ، میزان تغییرات اعمالی و غیره هزینه نهایی را تعیین و به شما اعلام کند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها