روش های جراحی بینی

جراحی بینی یکی از رایج ترین اعمال جراحی زیبایی است که فارغ از جنسیت ، هر فردی می تواند نسبت به انجام آن اقدام نماید ؛ شمار طرفداران این جراحی در سرتاسر دنیا در حال افزایش است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. پزشکان معمولا برای انجام این پروسه از دو روش جراحی باز و بسته استفاده می کنند. به عبارت دیگر می توان گفت متداول ترین روش های جراحی بینی ، تکنیک باز و بسته می باشد.  توجه داشته باشید که انجام این پروسه ، مستلزم پشت سر گذاشتن سن رشد می باشد ؛ لذا به گفته دکتر علیرضا مجلسی ، بهترین جراح بینی اصفهان تا قبل از تکامل رشد نباید نسبت به انجام آن اقدام نمود.

 

روش های جراحی بینی - دکتر علیرضا مجلسی

روش های جراحی بینی

عمل کردن بینی  در گذشته ، صرفا با هدف کوچک کردن بینی انجام می گرفت و تکنیک های جراحی  در آن دوران به صورت کاهنده بود ؛ یعنی به منظور کوچک کردن بینی از غضروف و استخوان بینی به میزان زیادی کاسته می شد. از این رو پس از عمل بینی ، احتمال بروز مشکلات تنفسی و تغییر شكل های نا مطلوب با گذر زمان به میزان قابل توجهی وجود داشت. همچنین در تکنیک های قدیمی جراحی دماغ، احتمال افتادگی نوک بینی نیز پس از عمل وجود داشت.

این در حالی است که با پیشرفت علوم پزشکی و ورود تکنولوژی های نوین به عرصه پزشکی ؛ تکنیک های جدیدی برای انجام جراحی مورد استفاده قرار گرفته اند كه احتمال بروز چنین مشکلاتی را بصورت قابل توجهی كاهش داده است.لازم به ذکر است که روش های جراحی بینی با کاهش عوارض عمل ، بسیار مورد استقبال واقع شده اند.

جراحی بینی در اصفهان توسط بهترین جراح بینی ، دکتر عایرضا مجلسی

 

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی با دو تکنیک باز و بسته قابل انجام است. در ابتدا توجه داشته باشید که وجه تمایز این دو روش در برشی است که بر روی پوست مابین حفره های بینی که در پزشکی به کلوملا موسوم است ، ایجاد می گردد. در ادامه به شرح توضیحاتی پیرامون روش های جراحی بینی خواهیم پرداخت.

  • تکنیک باز :

در جراحی به روش باز ، علاوه بر برش هایی که داخل بینی زده می شود ، برشی نیز بر روی ناحیه کلوملا ایجاد می شود. به دلیل وجود برش بر روی کلوملا ، جراح بینی به راحتی پوست بینی را از روی اسکلت بینی بلند نموده و اصلاحات مورد نظر خود را به سهولت بر روی بینی اعمال می نماید.

بر این اساس می توان گفت که دقت و مانور بهترین جراح بینی در اصفهان در این متد ، به مراتب بیشتر از تکنیک بسته خواهد بود ؛ در نتیجه ایجاد تغییرات وسیع بر روی بینی در این تکنیک به سهولت امکان پذیر است. از این رو این متد از جراحی به نسبت جراحی به روش بسته ، طرفداران بیشتری دارد و اکثر جراحان ، برای عمل بینی از متد باز استفاده می کنند.

 

روش های جراحی بینی - دکتر مجلسی

 

  • تکنیک بسته :

تکنیک بسته ، یکی دیگر از روش های جراحی بینی است. در جراحی با استفاده از تکنیک بسته ، برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی گردد و تمامی برش های لازم برای عمل در داخل بینی زده می شوند. در این روش ، جراح می بایست کلیه اقدامات اصلاحی خود را از داخل حفره های بینی بر روی آن اعمال نماید ؛ بنابراین نسبت به تکنیک باز دید محدودتری دارد و نمی تواند تغییرات وسیعی بر روی بینی بیمار ایجاد نماید.

 

روش های جراحی بینی - دکتر مجلسی

 

البته لازم به ذکر است که مدت زمان انجام پروسه جراحی با استفاده از این متد ، کمتر از روش باز است. همچنین به دلیل عدم ایجاد برش بر روی کلوملا هیچ نوع برشی روی قسمت خارجی بینی ایجاد نخواهد شد و در نتیجه میزان ورم نوک بینی نیز به‌ مراتب کمتر از روش باز خواهد بود.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها