جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده می شود ، برای برداشتن پف پلک ها ، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آن ها طراحی شده است. دکتر علیرضا مجلسی با تکیه بر تجربه و مهارت خود می تواند با انجام این جراحی زیبایی چشمان شما را چندین برابر افزایش دهد.

 

جراحی زیبایی پلک

 

جراحی زیبایی پلک

با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست و تولید کلاژن و الاستین کاهش می یابد در نتیجه این مسئله ، باعث بروز مشکلاتی از قبیل افتادگی و ایجاد پلک پف آلود خواهد شد. پوست اطراف چشم به دلیل این که نازک است ، زودتر دستخوش تغییرات خواهد شد و اولین نشانه های پیری در پوست اطراف چشم قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است موارد دیگری نیز ؛ از قبیل عوامل وراثتی و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و بیماری تیروئید نیز روی پوست اطراف چشم تاثیر خواهند گذاشت.

  •  پلک فوقانی

جراحی زیبایی پلک فوقانی برای برطرف کردن پف آلودگی و شلی پوست برشی در خط چین پشت پلک به نحوی ایجاد خواهد شد که بعد از مدتی محو خواهد شد. برخی از افراد به حدی افتادگی پلکشان زیاد است که موجب محدود شدن دید جانبی فرد شده است این اشخاص می توانند با انجام عمل پلک فوقانی باعث بهبود وضعیت پلک های خود شوند.

  •  پلک تحتانی

دکتر مجلسی در رابطه با عمل پلک تحتانی می گویند جراحی زیبایی پلک تحتانی با پلک فوقانی متفاوت می باشد. زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد قادر به نگهداری از بافت چربی زیر عضله نخواهد بود در نتیجه چربی از زیر عضله پلک به پوست زیرین پلک تراوش خواهد کرد در نهایت پلک حالت پف آلودی خواهد گرفت.

به منظور برداشتن پوست اضافه و تنظیم کردن بافت چربی پلک تحتانی برشی خیلی باریک در زیر خط مژه ایجاد خواهد شد که اصلا قابل مشاهده نخواهد بود. عمل زیبایی پلک دارای نتایج مطلوب و مورد رضایتی می باشد و تاثیر بسزایی در موقعیت پلک و جوانتر نشان دادن چهره فرد خواهد داشت.

 

جراحی زیبایی پلک

 

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی پلک

مناسب ترین کاندیدا برای انجام این جراحی از ویژگی های ذیل برخوردارند :

  • دارا بودن حداقل 35 سال سن ( در برخی موارد ، افراد جوان تر نیز می توانند تحت عمل جراحی پلک قرار گیرند )
  • مواجهه با پف آلودگی یا افتادگی پلک ها
  • بهره مندی از سلامت جسمی کامل
  • عدم ابتلا به بیماری های خاص
  • داشتن انتظارات معقول از نتایج جراحی

نکاتی درباره جراحی زیبایی پلک

عمل پلک یا بلفاروپلاستی ؛ یکی از شایع ترین اعمال جراحی زیبایی به شمار می رود که به جرأت می توان گفت پس از جراحی بینی ، طرفداران بیشماری در سر تا سر جهان به خود اختصاص داده است. به طور کلی ؛ این عمل جراحی به منظور رفع افتادگی و پف پلک که غالبا در پی عوامل ژنتیکی ، افزایش سن و در برخی موارد به دنبال علل محیطی ؛ نظیر قرارگیری در معرض تابش اشعه فرابنفش ، تغذیه نادرست و غیره پدید می آیند ، انجام می گیرد. حال باید توجه داشت که عمل جراحی زیبایی پلک ؛ صرفا در راستای مرتفع نمودن موارد فوق الذکر ، صورت می پذیرد و از آن نمی توان جهت بهبود موارد ذیل بهره برد :

  1. رفع افتادگی ابرو
  2. رفع تیرگی دور چشم
  3. رفع چین و چروک های اطراف پلک و ناحیه مابین ابروها

 

جراحی زیبایی پلک

 

چه اقداماتی قبل از جراحی زیبایی پلک باید صورت گیرد؟

  • متقاضیان بلفاروپلاستی جهت جلوگیری از ایجاد عوارض احتمالی طی عمل ؛ موظفند در صورت مصرف هر گونه داروی خاص ، حساسیت دارویی و نیز ابتلا به بیماری های خاص ؛ حتما پزشک معالج خود را در جریان بگذارند.
  • به توصیه بهترین دکتر جراحی زیبایی پلک در اصفهان افراد باید از مصرف ژلوفن ، بروفن ، آسپرین و به طور کلی هر نوع داروی رقیق کننده خون ؛ از 2 هفته قبل از عمل ، امتناع نمایند ؛ زیرا این قبیل داروها می توانند منجر به تشدید ریسک بروز خونریزی حین جراحی گردند.
  • قبل از عمل پلک، بیمار باید از لحاظ وضعیت سیستمیک و سلامت بدن ؛ مورد معاینه و بررسی قرار گیرد ، لذا آزمایشات لازم در این راستا برای وی تجویز می گردد که ملزم به انجام آن ها قبل از عمل خواهد بود.

دوره نقاهت بعد از جراحی پلک

دکتر مجلسی بهترین دکتر جراحی زیبایی پلک در اصفهان در رابطه با دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی مطالبی را بیان نموده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در بیشتر موارد بعد از انجام عمل زیبایی پلک کمی تورم و کبودی بر روی صورت مشاهده می شود که ممکن است به مدت 2 تا 4 هفته طول بکشد. بعد از گذشت این زمان ، ورم و کبودی کاهش پیدا کرده و آثاری از خود به جای نمی گذارد. بیمار می تواند پس از گذشت چند روز مجددا فعالیت های روزمره معمول خود را از سر بگیرد. بخیه ها معمولا بین روز ٤ تا ٧ برداشته می شود. در برخی از جراحی ها، مانند جراحی زیبایی پلک بالا كه اغلب با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بستری انجام می شود ، فرد بعد از گذشت چند روز، از نظر فیزیکی آمادگی های لازم را برای بازگشت به محل کار خود دارد. اما تاكید می شود به مدت ٤ هفته از انجام فعالیت های ورزشی و بلند كردن اجسام سنگین خودداری شود .

عمل زیبایی پلک و جراحی ترمیمی پلک با یک دیگر چه تفاوت هایی دارند؟

پروسه جراحی زیبایی پلک، تنها با هدف افزایش زیبایی چشم ها انجام می شود و هیچ نوع الزام پزشکی برای انجام آن وجود نخواهد داشت. از همین رو شرکت های بیمه هیچ هزینه ای را برای عمل بلفاروپلاستی تقبل نمی کنند و آن را تحت پوشش خود قرار نمی دهند.

آیا جراحی زیبایی پلک یک نوع عمل لیفت می باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت در این نوع جراحی ، پلک لیفت داده نمی شود. اما پس از عمل پلک بالا ، چشم کمی باز تر و شاداب تر به نظر می رسد .

 

جراحی زیبایی پلک

 

آیا انجام جراحی زیبایی پلک دردناک می باشد؟

اکثر مراجعه کنندگانی که عمل زیبایی پلک را در اصفهان و توسط دکتر مجلسی بهترین دکتر جراحی زیبایی پلک در اصفهان انجام می دهند شكایتی از درد آزار دهنده ندارند. تجربه کردن درد بسیار خفیف پس از بلفاروپلاستی کاملا طبیعی می باشد. اما به طور کل جراح برای افراد دارو های مسکنی را تجویز می کند تا در صورت احساس درد در دوره نقاهت ، برای مدیریت و کنترل شدت آن، از آن ها استفاده کنند.

هزینه جراحی پلک در اصفهان

هزینه جراحی زیبایی پلک در اصفهان یا سایر شهر های ایران مانند تهران ، بسته به وسعت جراحی و سایر موارد ؛ در افراد مختلف متفاوت می باشد و نیازمند معاینه بیمار از سوی جراح متخصص می باشد.

 

جراحی زیبایی پلک

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

2.7 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها