علت استفاده تامپون در جراحی بینی چیست؟

تامپون در جراحی بینی ، ابزاری کوچک است که طی جراحی‌ زیبایی بینی به کار می ‌رود. معمولاً این ابزار برای حفظ شکل و ساختار بینی پس از رینوپلاستی در اصفهان استفاده می ‌شود. این ابزار نه تنها به کاهش خونریزی کمک می‌ کند بلکه از ایجاد فشار و تثبیت مناسب بینی برای بهبود سریع‌ تر و بهتر کمک می ‌کند. اما بهتر است بدانید که بکارگیری از این ابزار به نظر پزشک شما بستگی دارد ، چراکه برخی از جراحان بینی از این ابزار پس از رینوپلاستی استفاده نمی کنند.

 

تامپون در جراحی بینی - دکتر علیرضا مجلسی

آیا تمامی زیبا جویان به تامپون در جراحی بینی نیاز دارند؟

تامپون بینی یکی از ابزارهای پزشکی است که معمولاً در جراحی‌ های بینی به منظور کمک به حفظ شکل و ساختار بینی پس از جراحی توسط پزشک بکار گرفته می شود. این ابزار که از مواد نرم و ژلاتینی یا سیلیکون ساخته شده است ، علاوه بر کاهش خونریزی ، به تثبیت مناسب بینی کمک می ‌کند تا بیمار بهبودی سریع ‌تر و بهتری را تجربه کند. با این حال ، تمامی بیماران نیاز به استفاده از تامپون بینی را ندارند. چراکه پس از انجام عمل زیبایی بینی بهترین جراح بینی اصفهان دکتر مجلسی پس از انجام بررسی های لازم ، نیاز و عدم نیاز به این ابزار را تشخیص می دهد و سپس از ان استفاده می کند.

تامپون بعد از جراحی بینی

در چه شرایطی لازم است از تامپون بینی استفاده شود ؟

در حال حاضر، با پیشرفت‌ علم و فناوری در زمینه جراحی های زیبایی بخصوص جراحی بینی ، می‌ توان با استفاده از تکنیک‌ های پیشرفته بخیه ‌های ظریف ، موقعیت تیغه بینی را بدون نیاز به تامپون در جراحی بینی  حفظ کرد. این تکنیک‌ ها ، به دلیل تهاجم کمتر ، سبب جلوگیری از خونریزی بینی می شوند ، بنابراین نیاز به استفاده از تامپون در داخل بینی نیست.

عدم استفاده از تامپون بینی می ‌تواند به بیماران کمک کند تا دوره نقاهت و ریکاوری راحت ‌تری داشته باشند. با این حال ، در صورتی که جراحی زیبایی بینی با تغییرات وسیعی همراه باشد ، یا به اصلاح انحراف تیغه بینی نیاز باشد ، استفاده از تامپون در جراحی بینی ضروری خواهد بود.

تامپون در جراحی بینی

آیا دکتر علیرضا مجلسی از تامپون بعد از عمل بینی استفاده می کند؟

دکتر علیرضا مجلسی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب در اصفهان دکتر علیرضا مجلسی ، به دلیل تجربه و تخصص بالای خود در رابطه با رینوپلاستی ، به طور منحصر به فردی از تامپون بینی بعد از جراحی بینی خودداری می کند. ایشان با استفاده از تکنیک ‌های جراحی پیشرفته و دقیق ، از جمله بخیه ‌های ظریف، به محافظت از ساختار طبیعی بینی و کنترل خونریزی بدون نیاز به تامپون ، پرداخته و بیماران خود را به یک فرآیند بهبودی راحت ‌تر و پیچیدگی کمتر ترغیب می ‌کنند.  این روش ، به بیماران احساس راحتی بیشتر و امکان تنفس آسان‌تر پس از عمل را می ‌بخشد ، در حالی که از عوارض احتمالی مانند احساس فشار یا مشکلات ناشی از تامپون جلوگیری می ‌کند.

آنچه که شما عزیزان باید از عدم استفاده تامپون در جراحی بینی بدانید آن است که ، با پیشرفت تکنیک‌ های جراحی بینی ، استفاده از تامپون در بینی می‌ تواند به مشکلاتی از جمله احساس فشار، عدم امکان تنفس از حفره‌ های بینی و اختلال در مسیر تخلیه ترشحات طبیعی سینوس‌ های اطراف بینی (مانند احساس پری ، فشار و درد در ناحیه صورت ، پیشانی و اطراف چشم‌ ها) منجر شود. همچنین ، خروج تامپون نیز می ‌تواند برای بیماران ناراحت ‌کننده باشد.

جالب است بدانید که مطالعات علمی نشان می ‌دهد که با استفاده از تکنیک‌ های جراحی دقیق و ظریف ، بسیاری از بیماران نیازی به استفاده از تامپون یا اسپیلنت داخلی ندارند ، به جز در مواردی که تغییرات گسترده‌ای در بینی انجام شود. عدم استفاده از تامپون و اسپیلنت داخلی می ‌تواند به بیماران کمک کند تا بلافاصله بعد از عمل احساس راحتی بیشتری داشته باشند و امکان تنفس از حفره‌های بینی را داشته باشند.

تامپون در جراحی بینی

آشنایی با انواع تامپون بینی

تامپون اسفنجی: این نوع تامپون در جراحی بینی دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی است. اسفنجی بودن آن به آن اجازه می‌ دهد که به سرعت متورم شود و به بافت ‌های اطراف بینی نچسبد ، همچنین برخلاف سایر انواع تامپون ، قابلیت جذب را ندارد و به خوبی ترشحات ناشی از خونریزی را جذب می ‌کند. این تامپون معمولاً می ‌تواند حدود ۲-۳ روز در بینی باقی بماند.

تامپون سیلیکونی: این نوع تامپون‌ ها از مواد سیلیکون ساخته شده‌ اند و به عنوان تامپون‌ های منفذ دار نیز شناخته می‌ شوند. آنها به بیماران کمک می ‌کنند تا بتوانند از طریق بینی تنفس کنند و حرکات ساختمان‌ های آناتومیکی بینی را کنترل کنند. معمولاً تامپون سیلیکونی می‌ تواند حدود ۳-۵ روز در بینی باقی بماند.

تامپون موج دار: این نوع تامپون در جراحی بینی ترکیبی از ویژگی‌ های تامپون‌ های اسفنجی و سیلیکونی هستند. آنها برخلاف سایر تامپون ‌ها دارای موج‌ های خاصی در ساختارشان هستند و ویژگی‌ های هر دو نوع تامپون را دارند
با توجه به نوع جراحی و نیازهای بیمار، بهترین جراح بینی اصفهان دکتر علیرضا مجلسی تصمیم می ‌گیرد که کدام نوع تامپون برای هر بیمار مناسب‌ تر است.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها