جراحی بینی فانتزی

در عصر حاضر ، جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار می آید و هر روزه بر شمار طرفداران آن افزوده می شود. از مهم ترین نکاتی که در یک جراحی مطلوب و موفق می بایست لحاظ شده و مد نظر قرار گیرد ؛ این است که در عین حفظ عملکرد اصلی بینی و رفع اشکالات ظاهری آن ، تناسب و توازن بینی با سایر اجزای چهره نیز حفظ شود. جراحی بینی فانتزی یکی از انواع جراحی های زیبایی است که می خواهیم در ادامه این مقاله در رابطه با آن توضیحاتی را بیان کنیم.

 

جراحی بینی فانتزی

 

ویژگی های بینی عروسکی

طبق گفته های دکتر مجلسی بهترین جراح بینی فانتزی در اصفهان آنچه كه در بين مردم به عنوان جراحی بینی فانتزی شناخته می شود ، یکی از مدل های جراحی زیبایی بینی می باشد که از ویژگی های ذیل برخوردار است :

  • بينی دارای سایزی بسیار کوچک است.
  • از نیم رخ قوس زيادی در آن دیده می شود.
  • نوک بینی های فانتزی بيش از اندازه رو به بالا می باشد.
  • این بینی ها سوراخ های خیلی کوچکی دارند.
  • تیغه بینی های فانتزی بسیار نازک می باشد.

این روند  بیشتر در میان خانم ها محبوبیت دارد و عمده طرفداران آن را بانوان تشکیل می دهند ، اما لازم به ذکر است که چنين طبقه بندی تحت عناوین بینی فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی در منابع علمی وجود ندارد ، اگرچه با توجه به رايج شدن اين اصطلاحات تا حدود زيادی برای ارتباط بین پزشک و مراجعه کننده و آگاهی پزشک از نوع سلیقه بیمار کمک کننده می باشد.

 

جراحی بینی فانتزی

 

نکاتی درباره عمل زیبایی بینی فانتزی

در حقيقت از لحاظ اصول زیباشناسی چنین بینی هایی مورد تایید نمی باشند و در كشور ما نيز با گذشت زمان و بويژه در سال های اخير با افزايش آگاهی مردم از اصول زیباشناسی صحیح ، گرایش به بینی فانتزی رو به كاهش می باشد. از طرف ديگر انجام عمل بینی فانتزی برای همه امكان پذير نیست.

به عنوان مثال افرادی که بینی گوشتی دارند ؛ گزینه مناسبی برای انجام  جراحی بینی فانتزی نخواهند بود ؛ چرا که پوست بینی های گوشتی ، ضخامت زیادی دارد و اصلاحات اعمال شده طی جراحی این نوع از بینی ها ، به خوبی قابل مشاهده نخواهد بود و نمی توان آن ها را خیلی کوچک کرد.

به منظور انجام جراحی زیبایی بینی فانتزی در اصفهان  ؛ می بایست کلیه اجزای صورت فرد ، متناسب با ویژگی های بینی فانتزی باشد و همچنین خود بینی نیز از نظر استحکام غضروفی – استخوانی ، ضخامت پوست و اندازه بینی دچار محدودیت های آناتومیک نباشد. لذا این فرایند در اشخاصی که از این شرایط برخوردار نیستند ؛ می تواند منتج به مشکلات عملکردی و زیبایی عدیده ای در دراز مدت گردد و علاوه بر پیامدهای روحی ، آن ها را متحمل پرداخت هزینه های گزاف جهت جراحی ترمیمی بینی نماید. در نتیجه افرادی که تصمیم به انجام جراحی کردن بینی دارند باید توقعاتی واقع بینانه نسبت به عمل بینی فانتزی داشته و صرفا به دنبال کوچک کردن بینی نباشند.

 

جراحی بینی فانتزی

 

انتخاب جراح برای جراحی بینی فانتزی

حصول نتایج مطلوب از عمل زیبایی بینی عروسکی مستلزم تبحر و تجربه بالای جراح بینی می باشد ،لذا می توان گفت که نقش جراح در جراحی کردن بینی به فرم فانتزی بسیار موثر و کلیدی است. بنابراین چنانچه علاقمند به جراحی بینی فانتزی هستید ؛ بهتر است ابتدا كمی بیشتر در مورد اصول زیباشناسی بررسی كنید شايد نظرتان تغییر كند و كمی تعدیل شود. از آن جا كه زوایا و ابعاد تعریف شده در استانداردهای زیبایی هم دارای طیف می باشد می توانيد با مشورت با جراح زیبایی و چنانچه ويژگی های دماغ و صورت شما اجازه دهد در محدوده اصول زیباشناسی ، فرم كمی فانتزی تَر يا در واقع آنچه نیمه فانتزی گفته می شود را انتخاب كنيد.

در نهایت با انتخاب یک جراح بینی کارآزموده و توانمند مانند دکترعلیرضا مجلسی بهترین دکتر عمل بینی فانتزی در اصفهان ، که دارای تجارب بالایی در زمینه انواع جراحی های بینی  می باشد و با مشاهده نمونه کارهای جراح مورد نظر و آگاهی بيشتر، اقدام به انجام عمل زیبایی بینی فانتزی یا عروسکی نمایید.

عمل بینی گوشتی فانتزی

همانطور که می دانید بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی دارای ساختاری ضعیف و سست هستند چرا که اکثر قسمت های آن از غضروف های نرم و سست تشکیل شده و استخوان بسیار کمی در آن ها وجود دارد. علاوه بر آن نیز این نوع بینی ها با یک پوست ضخیم که دارای غدد چربی بسیار زیادی است پوشیده شده است. از همین رو جراحی بینی فانتزی گوشتی بسیار دشوار و پر چالش است. معمولا جراحان بینی انجام جراحی به فرم فانتزی را در این نوع بینی ها مناسب نمی دانند و هیچ گاه پیشنهاد نمی کنند. علاوه بر آن نیز کسانی که در گذشته با اصرار زیاد دماغ گوشتی خودشان را به فرم فانتزی یا همان عروسکی جراحی کرده اند از نتیجه به وجود آمده رضایت چندانی ندارند. دلیل این نارضایتی نیز می تواند چندین دلیل باشد. یکی از دلایل آن که از همه مهم تر می باشد ساختمان غضروفی بینی است که بسیار نرم و سست است. به همین دلیل بهترین دکتر عمل بینی فانتزی اصفهان برای به وجود آوردن قوس بر روی پل بینی با مشکل رو به رو به رو می شود. البته لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد تا پزشک با استفاده از گرافت گذاری یا پیوند غضروف ناحیه مورد نظر را تقویت کند و سپس اقدام به ایجاد قوس نماید اما در چنین شرایطی ظرافت بینی بسیار کم می شود.

علاوه بر آن نیز یکی از اصلی ترین مشخصه های بینی های گوشتی ضخامت و پهن بودن پره های بینی می باشد و در جراحی بینی فانتزی باید پره های بینی بسیار کوچک شوند. در حالی که بینی های گوشتی به دلیل ضخامت پوست و غضروف نرم نوک بینی نمی تواند بیش از حد کوچک شود زیرا در چنین شرایطی باید جراح بینی مقدار بسیار زیادی از بافت پوست و غضروف بینی را بردارد که همین عمل بینی فانتزی باعث می شود احتمال به وجود آمدن مشکلات تنفسی پس از جراحی در افراد افزایش پیدا کند. از سمتی دیگر چنانچه جراح از حجم غضروف نوک بینی کم کند برای اینکه نوک آن را به سمت بالا هدایت کند با مشکل مواجه می شود.

با  وجود اینکه علم و تکنولوژی در زمینه انجام جراحی های زیبایی پیشرفت چشمگپیر و زیادی کرده است و جراح می تواند با استفاده از گرافت گذاری و پیوند غضروف تغییراتی و اصلاحاتی را در بینی ایجاد نماید اما میزان این تغییرات بسیار کم و محدود خواهد بود. به همین منظور نمی توان یک بینی گوشتی را همانند یک بینی استخوانی به فرم فانتزی تبدیل کرد.

 

تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی

جراحی بینی فانتزی از جمله جراحی های زیبایی صورت هستند که در آن جراح با ایجاد برش بر روی تیغه بینی تا حدود بسیار زیادی به استخوان پل بینی قوس می دهد. در عمل زیبایی بینی فانتزی در اصفهان با ایجاد یک انحنای ظریف بر روی تیغه بینی ، تغییرات اعمال می شوند. البته همانطور که گفته شدعمل بینی فانتزی را نمی توان بر روی تمامی فرم های بینی با نتیجه ی یکسال ، ایده آل و جذاب انجام داد. اما در صورتی که برای این پروسه بهترین جراح بینی اصفهان یا  در شهر محل سکونت شما انتخاب شود نتیجه جراحی کردن بینی رضایت بخش خواهد شد. اما در عمل بینی طبیعی این روند کمی متفاوت تر بوده و پروسه به گونه ای انجام می شود که در آن فرمی طبیعی به بینی داده می شود. در این روند عملکرد صحیح بینی در اولویت خواهد بود.

عمل بینی گوشتی فانتزی

همانطور که می دانید بینی های گوشتی نسبت به بینی های استخوانی دارای ساختاری ضعیف و سست هستند چرا که اکثر قسمت های آن از غضروف های نرم و سست تشکیل شده و استخوان بسیار کمی در آن ها وجود دارد. علاوه بر آن نیز این نوع بینی ها با یک پوست ضخیم که دارای غدد چربی بسیار زیادی است پوشیده شده است. از همین رو جراحی بینی گوشتی بسیار دشوار و پر چالش است. معمولا جراحان بینی انجام جراحی به فرم فانتزی را در این نوع بینی ها مناسب نمی دانند و هیچ گاه پیشنهاد نمی کنند. علاوه بر آن نیز کسانی که در گذشته با اصرار زیاد دماغ گوشتی خودشان را به فرم فانتزی یا همان عروسکی جراحی کرده اند از نتیجه به وجود آمده رضایت چندانی ندارند. دلیل این نارضایتی نیز می تواند چندین دلیل باشد. یکی از دلایل آن که از همه مهم تر می باشد ساختمان غضروفی بینی است که بسیار نرم و سست است. به همین دلیل جراح برای به وجود آوردن قوس بر روی پل بینی با مشکل رو به رو به رو می شود. البته لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد تا پزشک با استفاده از گرافت گذاری یا پیوند غضروف ناحیه مورد نظر را تقویت کند و سپس اقدام به ایجاد قوس نماید اما در چنین شرایطی ظرافت بینی بسیار کم می شود.

علاوه بر آن نیز یکی از اصلی ترین مشخصه های بینی های گوشتی ضخامت و پهن بودن پره های بینی می باشد و در جراحی بینی فانتزی باید پره های بینی بسیار کوچک شوند. در حالی که بینی های گوشتی به دلیل ضخامت پوست و غضروف نرم نوک بینی نمی تواند بیش از حد کوچک شود زیرا در چنین شرایطی باید جراح بینی مقدار بسیار زیادی از بافت پوست و غضروف بینی را بردارد که همین پروسه باعث می شود احتمال به وجود آمدن مشکلات تنفسی پس از جراحی در افراد افزایش پیدا کند. از سمتی دیگر چنانچه جراح از حجم غضروف نوک بینی کم کند برای اینکه نوک آن را به سمت بالا هدایت کند با مشکل مواجه می شود.

با وجود اینکه علم و تکنولوژی در زمینه انجام جراحی های زیبایی پیشرفت چشمگپیر و زیادی کرده است و جراح می تواند با استفاده از گرافت گذاری و پیوند غضروف تغییراتی و اصلاحاتی را در بینی ایجاد نماید اما میزان این تغییرات بسیار کم و محدود خواهد بود. به همین منظور نمی توان یک بینی گوشتی را همانند یک بینی استخوانی به فرم فانتزی تبدیل کرد.

تفاوت عمل بینی فانتزی و طبیعی

جراحی کردن بینی به فرم عروسکی یا همان فانتزی از جمله جراحی های زیبایی صورت هستند که در آن جراح با ایجاد برش بر روی تیغه بینی تا حدود بسیار زیادی به استخوان پل بینی قوس می دهد. در این جراحی با ایجاد یک انحنای ظریف بر روی تیغه بینی ، تغییرات اعمال می شوند. البته همانطور که گفته شد این جراحی را نمی توان بر روی تمامی فرم های بینی با نتیجه ی یکسال ، ایده آل و جذاب انجام داد. اما در صورتی که برای این پروسه بهترین جراح بینی در شهر محل سکونت شما انتخاب شود نتیجه جراحی کردن بینی رضایت بخش خواهد شد. اما در جراحی بینی طبیعی این روند کمی متفاوت تر بوده و پروسه به گونه ای انجام می شود که در آن فرمی طبیعی به بینی داده می شود. در این روند عملکرد صحیح بینی در اولویت خواهد بود.

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها