مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

نکات و مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت : حصول نتایج مطلوب از جراحی لیفت صورت ، پس از انتخاب یک جراح مجرب و حاذق ؛ به رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی ، بستگی دارد ؛ تا جایی که سهل انگاری در رعایت دستورات مراقبتی می تواند بر  روی نتیجه عمل ، تاثیر سوء گذاشته و فرد را با عوارض متعددی مواجه سازد.

در مقاله حاضر ، به شرح برخی از مهم ترین نکات و دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی لیفت صورت ، پرداخته شده است ؛ شما همراهان گرامی می توانید جهت کسب آگاهی کافی در این خصوص ، تا انتهای مقاله ؛ ما را همراهی نمایید.

دستورات و مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت عبارتند از :

  • مصرف دارو بعد از جراحی لیفت صورت

بعد از جراحی لیفت صورت نیز همانند دیگر اعمال جراحی ؛ پزشک معالج ، داروهایی را جهت کمک به تسکین و التیام درد احتمالی ناشی از عمل و نیز جلوگیری از ایجاد عفونت در محل جراحی ؛ تجویز خواهد نمود که باید رأس ساعت معین و به طور کامل به مصرف برسند.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

  • تورم و کبودی بعد از جراحی لیفت صورت

بعد از جراحی لیفت صورت ، یکی از عوارض شایع و بدیهی که در همه افراد بروز می کند ، مواجهه با تورم و کبودی در موضع جراحی ؛ خصوصا در نواحی ای از صورت که پوست ظریفی دارد ، همچون اطراف چشم ها می باشد.

کبودی و ورم بعد از جراحی لیفت صورت ، همانطور که اشاره شد از عوارض بدیهی این عمل محسوب می گردد ، لذا این مسئله نباید شما را دچار نگرانی و تشویش خاطر نماید ؛ چرا که به تدریج از بین خواهد رفت.

  • تغذیه بعد از جراحی لیفت صورت

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد بعد از جراحی لیفت صورت ، عموما از جراح خود می پرسند ؛ این است که بعد از عمل لیفت صورت چه بخوریم ؟

در این خصوص ؛ باید اشاره داشت که در روز اول بعد از جراحی ، افراد تنها مجاز به مصرف مواد غذایی نرم و رقیق می باشند و از روز بعد از عمل ؛ خوردن هر نوع ماده غذایی برای آن ها بلامانع خواهد بود.

تنها نکته ای که در این جا ذکر آن بسیار حائز اهمیت است ؛ این است که افراد بعد از جراحی لیفت صورت باید مصرف نمک ، سدیم و ادویه بویژه فلفل را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به حداقل برسانند ؛ زیرا مصرف موارد ذکر شده می تواند به افزایش تورم در ناحیه جراحی ، منتج گردد.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

سایر مراقبت های لازم بعد از جراحی لیفت صورت

  • تا 2 ماه بعد از جراحی لیفت صورت ، انجام ورزش های سخت و فعالیت های جسمی سنگین ؛ ممنوع می باشد.
  • شستشوی صورت از روز بعد از جراحی لیفت صورت مشروط به عدم استفاده از آب با درجه حرارت بالا ، مجاز است.
  • دخانیات ؛ از جمله مواردی به شمار می روند که می توانند در فرآیند بهبودی و سرعت ترمیم زخم ها و خونرساني پوست بصورت جدي اختلال ایجاد کنند ، لذا توصیه می شود از حداقل دوهفته قبل تا دو هفته بعد از عمل لیفت صورت ؛ از مصرف سیگار ، قلیان و کلیه مواد دخاني بطور كامل اجتناب گردد.
  • گاها بنا به تشخیص پزشک معالج ، ممکن است با هدف تخلیه خونابه ها از زیر پوست ؛ لوله هایی به نام درن در موضع جراحی قرار داده شوند.

این لوله ها باید تا زمانی که پزشک معالج ، معین می نماید در محل قرار داده شده باقی بمانند و سپس توسط  خود پزشک خارج شوند.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر علیرضا مجلسی

دکتر علیرضا مجلسی، دارای بورد تخصصی گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن، از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، با بیش از ۱۵ سال سابقه جراحی زیبایی در ایران هستند و یکی از بهترین جراحان بینی در اصفهان محسوب می‌شوند.

نظرات

3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها